Танець – це таємна мова нації. Сирійська Дабка.
Фольклорні танці в Сирії залежали від багатьох факторів, головним чином, від природи, сільського господарства і соціальних звичок. Наприклад, в районі прибережних гір, танець мав звичай виконуватися всіма людьми разом і швидкими кроками. В Алеппо та Ідліб танці були більш тихими, і менш жвавими. У сирійській Джазіра (східна область) танець був успадкований від старих арабських бедуїнських традицій як танець “аль Даххі” ( “al Dahha”).
Один з найвідоміших танців в Сирії Дабка. Це танець скоординованих кроків з рухами тіла, які висловлюють пожвавлення чоловіків і ніжність жінок, супроводжуваних організованим частим рухом ніг, відбиваючи в гармонії з барабаном, флейтою або будь-яким іншим музичним інструментом країни.
Зазвичай Дабка виконується у супроводі пісень, балад або в будь-яких поетичних пропозицій, успадкованих від попередників, зазвичай складаються анонімними людьми, які не вчилися в інституті чи консерваторії. Дабка відома в Сирії через легкість рухів, різноманітність мелодій і радість, яку дає під час танцю. Отже, у кожній області Сирії є свій власний тип танцю Dabka – Hawran, Deir Ezzor, Khan Sheikhoun, Salamieh, Hama, Qalamoun і Дабка сирійського узбережжя.
Пісні, що грають з Дабка, зазвичай прості в словах і ритмах настільки, щоб вони були зрозумілі кожному. Кожен танець висловлює традиції, і навіть діалект області, де він був заснований.
У Сирії Дабка – це запальний фольклорний танець, неодмінний елемент народних свят з давніх-давен і до наших днів, груповий танець чоловіків і жінок (при якому танцюючі відбивають ритм в такт музиці), часто при цьому тримають мечі або тростини.
Історик і мандрівник “al Masoudi” написав в своїй книзі “Morouj al Thahab” ( «Луга Золота»), про те, що Халіф Abbasid “al Mu’tamad” попросив щоб йому описали сам танець, його характер і різновиди, а також якими якостями повинен володіти танцюрист. Йому відповіли, що у різних народів є різні способи танцю і свої особливості. Взагалі, існує вісім видів ритмів для того, щоб танцювати: повільний, швидкий, швидкий і твердий, повільний твердий, швидкий твердий, сильний швидкий і дуже твердий.
Танцюрист повинен володіти своєю індивідуальністю при виступі. Він повинен мати привабливий погляд, струнке тіло, тонку талію, довгу шию, довгі бакенбарди, маленькі ноги і гнучкі пальці і суглоби, які допомагають йому легко гнутися, повертатися і нахилятися протягом довгого часу. Також у нього повинна бути добре розвинена дихальна система. Він повинен витончено вбиратися, при цьому мати хороші манери, бути інтелектуально розвиненим і головне, добре знати і розбиратися в видах і правилах кожного танцю. У своєму виконанні, він повинен бути гумористичним, пунктуальним, стійким в русі, і бути в змозі виконати важкі руху, будучи стійким, і повинен обертати і рухати ногами і руками в повній гармонії з музикою.
За свою довгу історію, Сирія мала багато видів фольклорних танців, але, на жаль ті, хто писали про них, не могли написати в деталях про це мистецтво.